Image

Bereik jouw Lokale Publiek op Alle Devices, Kies Locatiegebaseerde Marketing!

Locatiegebaseerde Marketing

Locatiegebaseerde Marketing richt zich op de potentiële lokale consumenten om ze de mogelijkheid te geven de geadverteerde producten en diensten in jouw online en fysieke winkel te bekijken. Dit zal resulteren in de mogelijkheid voor de klant om het lokaal te kunnen kopen wanneer de producten en diensten voor ze op de route ligt.

Locatiegebaseerde Marketing verhoogt het dagelijkse verkeer, waarbij de kern van de omnichannel marketingstrategie gericht is om meer verkopen te genereren.

Als het gaat om Locatiegebaseerde Marketing, dan zijn 9 van de 10 marketeers van mening dat het leidt tot hogere verkopen, een groeiend aantal klanten in het bestand (met 86%) en een toename van de klantbetrokkenheid (met 84%). (Quote: Factual’s 2019 Location Based Marketing Report)

Waarom is Locatiegebaseerde Marketing zo effectief in het bereiken van potentiële klanten?

geolocal marketing amsterdam

1) Locatiegebaseerde Marketing bestaat uit op maakt gemaakte en gerichte digitale reclame. Jouw bedrijf gebruikt hierbij de locatiegegevens van de klant en combineert het met eerder verkregen gegevens over onder andere het winkelgedrag om zo de verkopen te stimuleren.
2) Marketingspecialisten maken analyses van de gegevens van klanten, waardoor de winkelgewoonten en de bewegingen binnen winkels effectief gevolgd kunnen worden. Zo kunnen aangepaste aanbiedingen en advertenties gemaakt worden waarbij de lokale klanten, in het geografisch aangegeven gebied, aangesproken kunnen worden.

Vergroot de zichtbaarheid van lokale bedrijven


3) Gerichte mobiele advertenties geven merken en bedrijven de mogelijkheid om gewenste doelgroepen te targeten door middel van de juiste advertenties. Deze zijn aangepast naar de demografische en andere essentiële gegevens waardoor er gefocust kan worden op de consument die past binnen het ideale klantprofiel.
4) Mobiele advertenties zijn effectiever en optimaliseren het marketingbudget wanneer jouw bedrijf zich kan richten op de werkende advertentie die de juiste doelgroep zal bereiken.
5) Het plannen van een mobiele advertentiecampagne is van groot belang. De mobiele platforms bieden jou de nodige gegevens, waardoor de specifieke tijd en plaats van gebruikers bij jouw bedrijf bekend zijn en ervoor zorgen dat je onmiddellijk actie kan ondernemen.
6) De gerichte strategie voor de mobiele advertenties worden gebaseerd op het resultaat waarmee de datatechnologie een locatiegerichte campagnestrategie creëert. Dit is mogelijk door alle functies van de mobiele advertenties in te zetten en te optimaliseren, waardoor een positief beeld en zichtbaarheid van jouw bedrijf, merk, product en/of dienst gepromoot kunnen worden.

geolocal marketing amsterdam business webstars

Trek nieuwe leads aan met Locatiegebaseerde Marketing

geolocal marketing amsterdam

7) Mobiele advertenties hebben technische expertise nodig om zo de juiste statistieken op te stellen en de evaluatie van het marketingsucces te meten. Dit kan met behulp van Google Analytics-rapporten waarbij bijvoorbeeld het bereik, de aantal klikken, de kosten per klik, conversies, conversies van leads en de bezoekersaantallen van essentieel belang zijn voor de evaluatie van de Locatiegebaseerde Marketing. 
8) Markeer plaatsen waar jouw klanten zich op bepaalde tijdstippen bevinden en definieer het gebied waar de behoefte en het koopgedrag van de doelgroep zich bevinden. Stem deze lokale gegevens af met de demografische gegevens.
9) De organisatie van gegevens omtrent de zoekgeschiedenis van jouw doelgroep, geeft jouw marketingexperts de kans om gerichte en gepersonaliseerde inhoud van hoge kwaliteit te ontwerpen voor ze. Dit is mogelijk door de juiste zoekwoorden op jouw website te gebruiken die gericht zijn op locatie. Het bedrijf kan daardoor in de hoogste posities verschijnen bij zoekmachines.
10) Mobiele advertenties zullen vervolgens geïntegreerd worden in jouw marketingcampagne met juist opgezette marketingdoelen. Dit zal resulteren in marketing- en advertentiestrategieën waarbij de verkopen, winkelbezoeken en conversieratio vergroot zullen worden.

Image
Image

Ontdek de Kracht van Geografische Locatie Marketing

De Business Webstars Experts helpen jou graag aan meer informatie over dit onderwerp.
geolocal mktg
Image
Image
SUBSCRIBE TO OUR NEWSLETTER
Stay updated on the latest developments and special offers!


BUSINESS WEBSTARS B.V. 
De Cuserstraat 93 1081 CN
Amsterdam Nederland Tel: +31 621802998
KVK-Number: 81436203
Email: info@businesswebstars.com


BUSINESS WEBSTARS B.V. 
De Cuserstraat 93 1081 CN Amsterdam Nederland Tel: +31 621802998
KVK-Number: 81436203 Email: info@businesswebstars.com

© Business Webstars. All Rights Reserved.